איך לחפש עבודה תוך כדי עבודה – 10 טיפים חשובים

שיתוף לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מציאת עבודה חדשה בעודך מועסק/ת יכולה להיות פעולת איזון עדינה. להלן עשרה כללים שיעזרו לך לנהל את התהליך ביעילות ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלך:

  1. שמרו על סודיות חשוב לשמור על פרטיות בחיפוש העבודה שלך, במיוחד אם אינך בטוח/ה כיצד המעסיק הנוכחי שלך יגיב. השתמש/י באימייל ובמספרי טלפון אישיים, והימנע/י משימוש במשאבי החברה כדי לחפש ולהגיש מועמדות למשרות חדשות.

2. נהל/י את הזמן שלך בחוכמה

נצל/י את המרב מהזמן הפנוי שלך, כגון הפסקות צהריים או בוקר מוקדמות, כדי לחפש ולהגיש מועמדות להזדמנויות עבודה חדשות. את/ה יכול/ה גם להשתמש בערבים ובסופי השבוע שלך כדי להשתתף באירועי נטוורקינג או לראיון.

3. התמקדו באיכות על פני הכמות:

במקום לשלוח מספר רב של בקשות גנריות, מקדו את מאמציכם/ן בהגשת מועמדות למספר קטן יותר של חברות ותפקידים שמתאימים לכישורים ולניסיון שלכם/ן.

4. רשת

נטוורקינג הוא חלק חשוב בתהליך חיפוש העבודה. פנה/י לאנשי הקשר המקצועיים שלך ושתפ/י להם שאתה מחפש/ת הזדמנות חדשה. השתתפ/י באירועים מקצועיים והצטרפ/י לקבוצות בתעשייה כדי להרחיב את הרשת שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך למצוא עבודה חדשה.

5. היו מוכנים

ודאו שיש לכם/ן קורות חיים מעודכנים והפניות מקצועיות מוכנות לשימוש. קרא/י על החברה ועל התפקיד  לפני הראיון שלך ותרגל/י את התגובות שלך לשאלות נפוצות בראיון.

6. היו מקצועיים: התייחסו לחיפוש העבודה שלכם/ן כמו לכל מאמץ מקצועי אחר. התלבשו כראוי, הגיעו בזמן לראיונות, ועקבו עם מכתבי תודה לאחר כל פגישה.

7. נהלו את עומס העבודה שלכם/ן: איזון עומס העבודה הנוכחי שלך עם חיפוש העבודה שלך יכול להיות מאתגר. הגדירו יעדים מציאותיים לחיפוש העבודה שלך, תעדפו  את המשימות שלכם/ן וודאו שאתם/ן עומדים/ות  באחריות שאותם הגדרתם/ן.

8. היו כנים

אם תישאלו לגבי חיפוש העבודה שלכם במהלך ראיון, היו כנים וישרים. אל תהיה/י שלילי לגבי המעסיק הנוכחי שלך, אבל גם אל תשקר/י. במקום זאת, התמקד/י בסיבות שלך לחיפוש הזדמנות חדשה.

9. שקלו גמישות בשעות העבודה/ אופציה לעבודה מרחוק אם אתם/ן מחפשים/ות איזון טוב יותר בין עבודה לחיים, שקלו את האפשרות לבחון הזדמנויות עבודה המציעות הסדרים גמישים כגון עבודה מרחוק או שעות חלקיות.

10. היו סבלניים: מציאת עבודה חדשה בעודך מועסק/ת יכולה להיות תהליך איטי. היו סבלניים, שמרו על גישה חיובית והמשיכו לחפש עד שתמצאו את ההזדמנות המתאימה לכם.

לסיכום, חיפוש עבודה תוך כדי עבודה יכול להיות תהליך מורכב.

על ידי שמירה על עשרת הכללים האלה, תוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה שלך ולמצוא עבודה חדשה המתאימה לך. זכור לשמור על סודיות חיפוש העבודה שלך, לנהל את הזמן שלך בחוכמה, להתמקד באיכות על פני כמות, לרשת, להיות מוכנ/ה, להיות מקצועי/ת, לנהל את עומס העבודה שלך, להיות כנה, לשקול הסדרים גמישים, ולהיות סבלני/ת.

מאמרים נוספים
מפת אתר
שומרים על קשר
התחברות לאתר
הרשמה לעובדים בקליק
כמה קליקים ויש לכם חשבון!
על מנת להגיש קו"ח למשרה יש להרשם / להתחבר לאתר