שילוב נפגעי נפש בתעסוקה

שיתוף לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

קיימת דרישה גוברת לחברות לשילוב נפגעי נפש בתעסוקה. זה במיוחד המקרה במגזרי עבודה כמו חינוך וניהול קמעונאי שבהם אנשים עם בעיות נפשיות יכולים לעשות הבדל משמעותי.

מוגבלות נפשית אינה כלא

אנשים עם מוגבלות נפשית צריכים לקבל את התמיכה המתאימה לפני שהם יכולים להשתתף באופן מלא בכוח העבודה. הם גם צריכים להיות מסוגלים ליצור מערכת יחסים משמעותית עם החברה כדי שיוכלו להרגיש בטוחים יותר ופחות סטיגמטיים.

אנשים עם בעיות נפשיות מתקשים למצוא עבודה בגלל היעדר כישורים, חוסר מוטיבציה, ובמקרים מסוימים, חוסר ביטחון עצמי. זה יכול לגרום להם להרגיש שהם מובטלים לצמיתות.

המגמה היא מציאת עבודה לאנשים עם בעיות נפשיות על ידי מתן הזדמנויות רבות יותר. זה נעשה על ידי הוספת תוכניות שיכולות לעזור להם להחזיר את המיומנויות הללו ולהתבסס על החוזקות שכבר יש להם.

ישנו צורך שאנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש יעבדו בתמיכה וטיפול בבריאותם הנפשית של אנשים ומקביל גם לסייע להם להשתלב בכוח העבודה. לחולי נפש חשוב להרגיש שמנצלים את כישוריהם כדי שלא ייקלעו למעגל של אבטלה ועוני.

שילוב נפגעי נפש בתעסוקה

אנשים רבים אשר מחפשים ללא סוף, אפילו לא יכולים למצוא עבודה לאנשים עם בעיות נפשיות שהם מוסמכים להן, מכיוון שהן לא רשומות בלוחות הדרושים. הבעיה הזו הולכת ומחמירה מכיוון שהשוק משתנה וכיום קשה לכל חברה לשרוד אם היא לא מעסיקה מספר רב של עובדים. זה מוביל לכך שאנשים רבים חולי נפש מובטלים לתקופות זמן ארוכות או בלתי ניתנים להעסקה עקב מצבם.

אך קיימת תקווה, חברות רבות מתחילות להבין ששילוב נפגעי נפש בתעסוקה יכולה להיות נכס בכל הנוגע לפריון, יצירתיות ומוטיבציה. חברות אלו עוזרות לאנשים אלו להשתלב בכוח העבודה שלהם על ידי מתן תוכניות הכשרה, משאבים והקמת צוותים המתמחים בסיוע לאנשים פגועי הנפש לעמוד על רגליהם לאחר שחרורם מבית חולים או ממרכז שיקום.

מחפשים משרה עם שילוב נפגעי נפש בתעסוקה?

צוות עובדים בקליק זמין לרשותכם בכל שאלה, בעיה או התלבטות. צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

מאמרים נוספים
מפת אתר
שומרים על קשר
התחברות לאתר
הרשמה לעובדים בקליק
כמה קליקים ויש לכם חשבון!
על מנת להגיש קו"ח למשרה יש להרשם / להתחבר לאתר