שולחים קורות חיים? הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני המייל הבא

שיתוף לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אחד השלבים המתישים והמתסכלים ביותר בחיפוש עבודה, הוא שליחת קורות החיים. רוב האנשים מחזיקים קובץ קו"ח על המחשב ומכלים שעות בחיפוש אחר הג'וב הבא שלהם, כשהם שולחים לעיתים עשרות ומאות פעמים ביום, את אותו קובץ, בתקווה שמישהו יחזור אליהם. זהו שלב קריטי, שכן קורות חיים מדוגמות, הם הצעד הראשון אל עבר המשרה החדשה והנחשקת שלכם. לכן, אסור לעשות טעויות והמאמר הבא יסביר לכם בדיוק ממה עליכם להימנע ומה כדאי לתקן.

הטעות מספר אחת היא שליחת שאותו קובץ למשרות מגוונות

שוק התעסוקה הוא דינמי מאוד וכולל מאות משרות אשר כל אחת מהן מגלמת בתוכה דרישות שונות. כמחפשי עבודה, אתם מוצאים את עצמכם שולחים את קורות החיים שלכם למשרות מגוונות ולמרבה הצער, חווים לעיתים מצבים בהם המעסיק כלל לא חוזר אליכם. אז לפני שאתם שולחים שוב קורות חיים, עצרו רגע לחשוב: אולי מה שאתם מספרים על עצמכם, כלל לא הולם את המשרה? אנחנו כמובן לא מדברים על המצאת קורות חיים ואף אחד לא צריך לבדות מלבו עבודות שלא עבד בהן וקורסים שלא באמת השתתף בהם. אבל עריכת קורות החיים בהתאם לסוג המשרה שאליה שולחים אותם, היא מקובלת ורצויה.

לפני שאתם עורכים את קורות החיים, קראו היטב את תיאור המשרה

מובן שאתם להוטים לשלוח כמה שיותר קורות חיים ולהגדיל את הסיכויים שלכם, אבל בפעם הבאה שאתם קוראים תיאור משרה, קראו אותו לעומק ובסבלנות. ואז קראו אותו שוב. שימו לב: מה חשוב למעסיק? מה מתוך מכלול הניסיון שלכם, יכול להתאים למשרה? האם יש לכם ניסיון רב בתחום משיק לתחום המבוקש? כשאתם עורכים את קורות החיים, עשו זאת באופן שמדגיש את הניסיון וההכשרה שלכם, בהתאם לדרישות המשרה. אם קורות החיים שלכם כתובים בסדר מסוים, אתם יכולים להדגיש באמצעים דיגיטליים, את החלקים הרלוונטיים. במידת הצורך, אפשר לשקול גם לשנות מעט את הסדר הכרונולוגי, כדי שיהיה ברור מה הניסיון שלכם. ובכל מקרה, הקדישו תשומת לב לניסוח בעברית תקנית, רהוטה ומעט "שיווקית". זהו השלב בו אתם מנסים "למכור את עצמכם" למעסיק וזה יכול להשתלם לכם בטווח הקצר והארוך ולפלס את דרככם להזמנה לראיון.

מתי כדאי לערוך את קורות החיים ומתי כדאי לכתוב אותן מחדש?

כשם ששוק התעסוקה הוא דינמי, כך גם החיים עצמם. אנשים לומדים, מתפתחים וחושפים את עצמם לאפיקים חדשים והשינויים האלו, צריכים לבוא לידי ביטוי גם בקורות החיים. הדבר נכון במיוחד, בקרב אנשים שעשו הסבה מקצועית. אם הפעם האחרונה בה עדכנתם את קורות החיים שלכם הייתה אי שם בשנת 1999 ומאז עבדתם באותו מקום עד שהחלטתם שהגיע הזמן לשינוי, אז אתם צריכים לכתוב את קורות החיים שלכם מחדש. הוסיפו את הניסיון התעסוקתי הנרחב שלכם במקום האחרון שעבדתם בו, ציינו את כל הדברים החדשים שלמדתם והדגישו את מה שיכול לקדם אתכם, בקריירה החדשה שהחלטתם לפצוח בה.

פנו לליווי מקצועי של כתיבת קורות חיים

גם אנשים מוכשרים ורהוטים מאוד, זקוקים לליווי מקצועי בשיפור, עריכה או כתיבה מחדש של קורות החיים שלהם. תמיד מומלץ להיעזר באנשי מקצוע היודעים כיצד לנסח את קורות החיים עם נימה שיווקית אך רצינית ובאופן שיתפוס את עיני המעסיקים, המעיינים במאות קורות חיים מדי יום. "עובדים בקליק" מציעה שירות מקצועי מקיף, של עריכת וכתיבת קורות חיים, באופן שיפתח עבורכם דלתות ויהיה בסיס מוצלח למסע שלכם אל עבר עבודה טובה יותר.

למידע על עבודה בשילוח בינלואמי לחצו

מאמרים נוספים
מפת אתר
שומרים על קשר
התחברות לאתר
הרשמה לעובדים בקליק
כמה קליקים ויש לכם חשבון!
על מנת להגיש קו"ח למשרה יש להרשם / להתחבר לאתר